E-Flight start met elektrisch vliegen op de Caribische eilanden

E-Flight start met elektrisch vliegen op de Caribische eilanden

De Nederlandse startup E-Flight lanceerde vorig jaar de eerste elektrische vliegschool van Europa in Teuge. In juli dit jaar zal E-Flight haar eerste elektrische vliegschool op het eiland Bonaire openen. E-Flight ziet oneindig veel mogelijkheden en samenwerkingen op het gebied van innovatie en verduurzaming op de Caribische eilanden. De korte afstanden tussen de eilanden, de duurzame ambities én de welwillendheid van lokale partijen maken dit gebied tot de perfecte playground om elektrisch vliegen in een stroomversnelling te brengen.

Duurzaam vliegen op het hoogste niveau
De nieuwe vestiging van E-Flight op Bonaire zal zich richten op een doelgroep uit een groot geografisch gebied. De duurzame vliegschool hoopt studenten aan te trekken op de ABC-eilanden zelf of Nederlandse studenten die een deel in Bonaire willen doen. Maar ook studenten uit Zuid-Amerika en de zuidkust van de USA. Op dit moment voorzien vliegscholen in deze regio voornamelijk Amerikaanse FAA opleidingen. Terwijl E-Flight opereert volgens de Europese EASA regelgeving. Wereldwijd zijn er steeds meer landen en maatschappijen die volgens de EASA regelgeving opereren omdat dit het hoogste niveau vertegenwoordigt.

Snel schaalbaar door Airplanes As a Service (AAS)
E-Flight ziet het Caribisch gebied als een enorme groeimarkt voor elektrisch vliegen vanwege het gunstige vliegklimaat en de duurzame doelstellingen van alle ABC-eilanden. In Nederland heeft E-Flight al ondervonden dat de vraag naar elektrisch vliegen groot is. Binnen één jaar groeiende E-Flight in Nederland van 0 naar 30 studenten en voerde meer dan 2000 elektrische take-offs uit. Om te anticiperen op snelle groei en uitbreiding op andere ABC-eilanden is E-Flight een nauwe samenwerking aangegaan met het Franse Green Aerolease. Green Aerolease heeft een vloot van 50 elektrische vliegtuigen van het type Pipistrel Velis Electro die ze als Airplanes As a Service (AAS) aanbieden aan vliegscholen met duurzame ambities. 

Duurzaam onderhoud volgens Europese regelgeving
Omdat E-Flight volgens de Europese EASA standaard werkt zal er ook EASA gecertificeerd onderhoud nodig zijn. E-Flight heeft daarvoor samenwerking gezocht met hun Nederlandse onderhoudsbedrijf Hangar One, waarmee ze momenteel de strategie en planning voor uitbreiding naar het Caribisch gebied ontwikkelen. 

-----

Meedoen met dit avontuur? 
Dat kan! Voor onze nieuwe vestiging hebben we 2 vacatures: