
Geen wachtlijst. Direct beginnen!
Pilotenpraat x E-Flight Academy
Speciaal voor deze opleiding hebben we een serie podcasts laten opnemen door niemand minder dan de makers van de populaire podcast Pilotenpraat. Twee bevriende piloten, Bart Buitenhuis en Geert Doek, interviewen in deze reeks onder andere E-Flight-oprichter en Head of Training Evert-Jan Feld.
Kortom: een unieke podcastserie, boordevol informatie en bijzondere inzichten over onze Flight Instructor Course bij E-Flight Academy!
Volg de FI course bij E-Flight Academy
Waarom FI course bij E-Flight Academy?

1-op-1 of buddy to buddy
Aandacht maakt alles beter. Daarom volg je onze FI Course altijd 1-op-1 of in een buddy-to-buddy format

100% Thrill, 0% Emissies
Een groot deel van je opleiding train je op 's werelds grootste vloot elektrische vliegtuigen. Stiller, schoner en moderner.

Overal direct aan de bak
De vraag naar goede Flight Instructors is enorm. Met een EASA-gecertificeerd FI-brevet kun je werkelijk overal direct aan de slag.
Transparante kosten, geen verrassingen
De opleiding kost €18.754,00
Inhoud van de training:
- 31,5 uur vlieginstructie:26,5 uur DUAL instructie5 uur Mutual (of DUAL met FI(FI))
- Technische Fase (Phase 1): training in vliegtuigbeheersing, demonstraties, coaching, theorieles geven en briefings uitvoeren.
- Niet-Technische Fase (Phase 2): focus op menselijk gedrag en interactie met studenten, rollenspellen en evaluaties.
- Progress Checks na beide fasen; fase 2 bevat ook een Progress Test.
- Prijs is inclusief BTW, landingen, brandstof en instructie. Extra kosten bij meer landingen of herhaalde lessen.
Toelatingseisen
- Min. leeftijd: 17 (18 bij certificering)
- CPL(A), ATPL(A) of PPL(A) + theorie CPL(A)
- Geldige SEP Class Rating
- E-Conversion cursus afgerond – Meer info
- Bevoegd als PIC tijdens de cursus
- 10 uur IR instructie ontvangen (5 uur mag FSTD zijn)
- 20 uur VFR cross-country als PIC
- 170 uur totaal, 150 als PIC, 30 SEP waarvan 5 recent
- 540 km VFR cross-country met 2 full-stop landingen
- Engels LPE niveau 4
- Pre-entry vliegtest binnen 6 maanden – inbegrepen, tenzij niet gehaald
Veel gestelde vragen
Opleiding & Kosten
Nee, op dit moment niet. Je dient je opleiding zelf te bekostigen.
Jazeker. Wij vragen voor deze opleiding verschillende betalingen vooraf voor de diverse lespakketten. Dit zijn zowel vlieglespakketten, als theoriepakketten. Wij stellen zullen voor de start een betaalschema met jou overeenkomen.
Dan stop je met de opleiding. Je betaalt alleen voor de afgenomen lessen. Het kan zijn dat je ook al een aantal examens hebt gedaan en dus ook al een PPL brevet of IR rating hebt. Het mooie van de modulaire opleiding is dus dat tussentijds stoppen of een andere weg inslaan mogelijk is.
- 31,5 vlieguren waarvan 26,5 Dual en 5 Mutual
- 64 uur Teaching & Learning met instructeur(s)
Ja, onze EASA-certificering is wereldwijd erkend. Airlines waarderen juist onze moderne aanpak.
Toelating & Vereisten
- Min. leeftijd: 17 (18 bij certificering)
- CPL(A), ATPL(A) of PPL(A) + theorie CPL(A)
- Geldige SEP Class Rating
- E-Conversion cursus afgerond – Meer info
- Bevoegd als PIC tijdens de cursus
- 10 uur IR instructie ontvangen (5 uur mag FSTD zijn)
- 20 uur VFR cross-country als PIC
- 170 uur totaal, 150 als PIC, 30 SEP waarvan 5 recent
- 540 km VFR cross-country met 2 full-stop landingen
- Engels LPE niveau 4
- Pre-entry vliegtest binnen 6 maanden – inbegrepen, tenzij niet gehaald
De minimale leeftijd 17 en de maximale leeftijd is er officieel niet.
Ja, helaas wel. We zullen in het begin een groot deel van de opleiding vliegen op de Pipistrel Velis. Daar kan maximaal 180 kilo aan gewicht mee. Ben je zwaarder dan 95 kilo, dan wordt het lastig plannen en haal je de opleiding wellicht niet binnen de 16 maanden. Ook als je lang bent is het goed om eerst een proefles aan te schaffen om te kijken of het "past".
Training & Locatie
Hoofdlocatie is Teuge Airport (nabij Apeldoorn en Deventer). Ook zullen we binnenkort op Lelystad starten met elektrische vlieglessen.
Carrière & Toekomst
Nee, dat kunnen we helaas niet momenteel. Wel weten we dat er een enorm tekort is aan vlieginstructeurs.